Kofeina a wydolność

Kofeina

jest stymulantem. Jest substancją występującą w co najmniej 60 roślinach (liściach, nasionach i owocach).
Można ją znaleźć w wielu produktach spożywczych i napojach. Znajduje się w kawie, herbacie, napojach gazowanych, czekoladzie, niektórych napojach energetycznych i lekach.

Kofeina wpływa pobudzająco. Filiżanka kawy wypita na godzinę przed treningiem pozwala spalić więcej tłuszczu, a ponadto zwiększa wydolność organizmu, a także zapobiega powstawaniu zakwasów. Serwując sobie kofeinę mamy większą motywację do ćwiczenia.

Oto najważniejsze zalety jej stosowania:


1- Przyspiesza spalanie tłuszczu
Badania opublikowane w International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism wykazały, że sportowcy, którzy przed treningiem wypili kawę, spalili ok. 15 proc. więcej kalorii w ciągu 3 godz. po wysiłku, w porównaniu do tych, którzy tego nie zrobili. Kawa wypita na ok. 60 minut przed treningiem zwiększa termogenezę, a także sprzyja redukowaniu masy ciała. Jest to związane ze wzmożoną lipolizą, czyli rozkładem tłuszczów.
2- Zwiększa wydolność organizmu
Kofeina zwiększa wydolność całego organizmu oraz motywację do dalszego wysiłku, a także poprawia refleks i koncentrację. Kawa również wpływa na krążenie. Podczas badań przeprowadzonych w Japonii uczestnicy, którzy wypili filiżankę kawy mieli o 30 proc. większy wzrost przepływu krwi w ciągu 75 minut od wypicia od osób, które nie piły kawy. Należy jednak pamiętać, że podniesione ciśnienie krwi zwiększa też nasze tętno podczas wysiłku fizycznego więc trzeba być ostrożnym.

Naukowcy z University of Illinois wykazali,

że spożywanie kawy wiąże się także z mniejszą intensywnością odczuwanego bólu podczas samego treningu. Dlatego kofeina może być impulsem do bardziej intensywnych treningów. Uważa się także, że kofeina zapobiega powstawaniu zakwasów. Amerykańscy badacze dowiedli, że jest to związane z blokowaniem adenozyny, która jest odpowiedzialna za aktywowanie receptorów bólu w reakcji na mikrouszkodzenia. Rodzaj treningu ma znaczenie na spożycie kofeiny. Może być dobrym wspomagaczem w przypadku ćwiczeń wytrzymałościowych.

Osoby, które mają tendencje do podwyższonego ciśnienia powinny ograniczyć ilość spożywanej kawy zwłaszcza przed treningiem. Dodatkowo osoby, które stosują odżywki i suplementy również muszą rozważnie stosować kofeinę.
Należy również pamiętać, że przyjmując dawkę kofeiny należy zadbać o regularne oraz prawidłowe nawadnianie organizmu.

Dodatkowe informacje

Kontakt

  • +48 668 943 608
  • +48 668 943 605
  • biuro@kofeina-hurt.pl

Design © 2017 Websiteok All rights reserved.